Kultura w Twoim domu

Z nami będziesz na bieżąco

Garść interesujących wiadomości na temat Agencji marketingu bezpośredniego

Co przychodzi ci w pierwszej chwili na myśl, kiedy słyszysz: marketing bezpośredni? Większości osób kojarzy się on z natrętnymi akwizytorami, zakłócającymi pokój domowy w najmniej właściwych chwilach.


wynajem aut wrocław


To niezbyt trafne skojarzenie, dlatego że sprzedaż face-to-face jest jedynie niewielką częścią tejże idei.




Wszystko rozpoczęło się końcem dziewiętnastego stulecia, kiedy to firma Sears wydała pierwszy folder wysyłkowy. Oferta skierowana była przede wszystkim do zamieszkujących odludne tereny wiejskie farmerów, okazjonalnie bywających w większych miastach, w których zlokalizowane były sklepy tejże marki. W ów sposób Sears uruchomił nowatorski, kanał dystrybucyjny - marketing - oceń - bezpośredni. Nie oczekiwał, aż nabywca pojawi się w punkcie handlowym bądź przeczyta reklamę w czasopiśmie - sam zwrócił się do klienta, dając jednocześnie możliwość posłania informacji zwrotnej, a więc zamówienia. Współcześnie firmy często organizują różnorodne konkursy dla odbiorców. Organizacja konkursów ma być wabikiem dla konsumenta- organizacja konkursów.


Pośród typowych instrumentów bezpośredniego marketingu wymienia się pocztę tradycyjną oraz elektroniczną, telefon jak też reklamę w internecie. Naczelną ideą jest tu to, iż nabywca nie musi udać się do sklepu, ażeby poznać ofertę oraz dokonać kupna - otrzymuje kompletne informacje na temat wyboru i możność nawiązania zwrotnego kontaktu celem dokonania zamówienia.


Podstawowym narzędziem współczesnego marketingu bezpośredniego jest baza danych o nabywcach, zawierająca nie jedynie dane socjodemograficzne ale również głębsze wiadomości na temat ich działalności w internecie, dotychczasowych sprawunków etc. Ażeby opracować kampanię dane te powinny być zestandaryzowane. standaryzacja danych wymaga wskazania średniej oraz standardowego odchylenia- standaryzacja danych.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2018-02-02 09:59:08
Tagi: zakup, sposób, asortyment, lokal